Deltog selv på efterskoleholdet i 1994 – og tager nu sine egne døtre med

Mød en frivillig: Klaus Strandhauge, der er frivillig ansvarlig for campingområdet og allerede har et svendborgensisk landsstævneminde med i bagagen

Klaus Strandhauge: Frivillig ansvarlig for campingområdet

Et helt særligt minde

Sommeren 1994 var noget helt særligt for Klaus Strandhauge fra Ringe.

Han sluttede sit efterskoleophold på Vejstrup Efterskole af med at tage til Landsstævnet i Svendborg med det store efterskolehold.

”Det var en kæmpe oplevelse at være med til Landsstævnet i 1994 som efterskoleelev,” husker Klaus Strandhauge.

Stadig gymnast

Nu 28 år senere holder han stadig fast i gymnastikken: Han er formand for foreningen GU72 på Midtfyn, og hans datter drømte at gå i fars fodspor på efterskoleholdet sidste år, hvor Landsstævnet blev udskudt.

Helt naturligt at være frivillig

For Klaus Strandhauge er det helt naturligt at melde sig som frivillig og tage et stort ansvar i forbindelse med årets Landsstævne, hvor han denne gang skal afsted sammen med sin kone og deres to døtre – som selvfølgelig alle skal være frivillige. Klaus er sammen med sin bror Peter hovedansvarlige for det store campingområde.

”Det er en sjov måde at være sammen på. Vi har netop valgt camping, fordi vi har gjort det tidligere på Heartland Festivalen og ved, at det er sjovt, og der er mulighed for, at man kan arbejde sammen med nogle af dem, man kender fra foreningen,” siger Klaus Strandhauge.

De to brødre kommer fra to forskellige foreninger og prikker til alle de kender både i foreningen og naboforeningerne i Ringe og omegn for at få frivillige nok til opgaverne.